Friday, 18 February 2011

MATA vs HATI


mata??? kenapa mata??? kerana jika mata adalah saksi utama dalam kehidupan... kalau mata yang melihat kata "wow cantik" hati juga turut bersetuju sebab hati percaya pada mata.tapi pernah dengar x pasal mata hati?? kalau skali dengar cam plik kan...... mata ade ati jgk ke??? tya la doktor yang lebih pakar kan... hahahaha mata hati adalah 1 perumpaan untuk megambarkan bicara hati.....

  "dari mata turun kehati" ermmmm, byk jgk benda yang berkaitan mata dengan hati...... dorg(mata dan hati) ni couple ke?? entah la, Allah yang menjadikan dorang pelengkap diri manusia.

tapi kekadang kita salah menafsir ketulusan seseorang pun sebab mata... dalam 2 situasi...
mata aku tgk budak ni baik orgnya. tenang je muka dia...(situasi positif)
ee.....aku tgk bdk ni cam jahat je dah la muka dia cam rumah separuh siap.....ko jgn pcaya la kat dia( situasi negetive).

kalau kejadian langgar melanggar berlaku secara automatik dari klua dari mulut manusia yang kurang sopan."cam mne ko jln, xde mata ke, suka hati je langgar org" jeng 3x nah ambk sebijik kat ats muka kena maki kan... hati kata ape??? "sabau je la"

ermmm, andaikan tiada mata, xkan ade ceritanya... gunalah ia sebaik mungkin...

No comments:

Post a Comment